Długopisy reklamowe są tanim rozwiązaniem promocyjnym. Nadają się do reklamowania produktów i usług pośród klientów. Przyrządy do pisania potrzebne są każdemu, dlatego należą do tych gadżetów, które zostaną chętnie przyjęte i nie wylądują bezczynnie na półce. Istnieją spore szanse, że klienci obdarowani długopisami będą je nosić przy sobie i często używać.
Najlepszym rozwiązaniem na promocję firmy czy usługi pośród klientów są długopisy z nadrukiem. Na długopisach mogą pojawić się adresy firm, dane kontaktowe, hasła reklamowe, loga czy nazwy. Są świetnym narzędziem marketingowym. Ludzie używają długopisów bardzo często, w różnych sytuacjach. Wysoce prawdopodobne jest, że komunikat promocyjny umieszczony na długopisie pojawiał się będzie z dużą częstotliwością w życiu klienta i jego znajomych. Zapisywał się będzie w podświadomości wszystkich osób, które będą obserwowały zapis jakiejkolwiek treści za pomocą długopisu. Możliwe jest, że zostanie zapamiętany i wykorzystany w przyszłości. Długopisy z grawerem budzą ciekawość. Często osoby widzące długopis z nieznanym logo po raz pierwszy, pytają o firmę, której to logo dotyczy, a później wypytują osobę posiadającą taki długopis o zadowolenie z produktu lub usługi albo sposób otrzymania upominku. W takich momentach mamy do czynienia z polecaniem firmy, które jest skuteczne, a co najważniejsze intuicyjne i nieprzymuszone.
Coraz więcej firm decyduje się na dawanie promocyjnych upominków dla klientów, między innymi takich jak długopisy z logo. Zapewne są to prezenty ciekawe i praktyczne, dodatkowo zapewniające subtelny przekaz marketingowy.